Jag måste tillägna ett inlägg till alla vars liv förstördes 9/11/01, för 10 år sedan

Skulle jag säga alla vars liv förändrades skulle jag syfta på alla människor i hela världen. Världen förändrades då, för 10 år sedan. Antagligen den händelse som har förändrat världen mest sedan andra värlskriget. Jag såg en dokumentär om det idag, amatörfilmer som hade sats ihop och det var först nu, 10 år senare, som jag kan ha en väldigt liten aning om hur det var där på Manhattan för exakt 10 år och 12 timmar sedan. Det var hemskt. Det som rörde mig mest var människorna som hoppade från 80e våningen. Förstå vilken panik och ångest man har om enda utvägen är att hoppa från 80e våningen mot en säker död. Så många människor påverkades direkt av händelsen. På mindre än en och en halv timme försvann WTC och hela New York var täckt av rök och världen var i chock. New York var som ett infekterat sår som störde hela kroppen och fick världen i total obalans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0